23 januari 2017 22:37

 

Dag lief meisje van me,

Ik schrijf je een brief die je nog helemaal niet lezen kunt. Je bent 16 maanden oud en ligt op het moment van schijven heerlijk te slapen in je bedje. Waarschijnlijk op je buik, met je knuistjes onder je buikje gevouwen zodat je warme handjes hebt. Maar daar kom ik zo achter want net als iedere avond kijk ik voor ik slapen ga nog heel even bij je. Ik kniel vaak even bij je bedje neer en kijk naar de rust die je uitstraal. De zachte ademhaling waarmee je lijfje op en neer gaat en ik kan het niet laten je toch nog een kusje te geven, ook al ben ik altijd bang dat je wakker van me word. Ik stilte fluister ik nog een ‘ik hou van je, popje’ naar je en doe heel stil je kamerdeur dicht.20170120_145000

Misschien ben ik straks, in jou pubertijd, wel een ontzettend ouderwetse moeder. Een moeder die je brieven schrijft om uit te leggen hoeveel ze van je houd. Een moeder die nu al 100.00 foto’s van je heeft en waar je gemiddeld 200 kusjes op een dag van krijgt. Misschien vind je me straks wel een tijdje stom, omdat je dat korte rokje niet aan mag of omdat ik niet wil dat je in het donker alleen fietst. Of vind je me een zeur omdat ik niet wil dat je van het ene vriendje naar het andere hopt. Dat 1 laag makeup voldoende is in plaats van 3. Maar lieverd, begrijp dat ik dit doe omdat ik van je hou. Ik wil je beschermen ook al weet ik dat er een moment komt dat jij je eigen pad in gaat. Ik schrijf je brieven omdat ik wil dat je weet wie ik bent. Dat ik ook maar een moeder ben, ook maar een vrouw,een dochter, een zus en een vriendin. Gewoon een meisje zoals jou maar dan iets ouder. Ik hoop dat je later mijn brieven leest en tussen de regels door mijn liefde voelt. Dat je weet waarom ik je schrijf, waarom ik het zo belangrijk vind dat je weet dat ik van je houd. Je bent een heerlijk kind en ik weet nu al dat je op groeit tot een prachtige vrouw. Een mooie jongedame met de meest prachtige ogen. Je zult een hoop harten op hol brengen maar je zal ook verdriet leren kennen, afgewezen worden en beledigd. En als je dan alleen bent en je weet even niet meer hoe de wereld in elkaar steekt  (of juist wel ) kom je dan naar me toe?  Ik zal er zijn voor je, altijd. Jij bent mijn meest kwetsbaarste eigendom.Mijn trots,troost en liefde. Vergeet je dat nooit? Lief popje,mama gaat naar boven en zonder dat jij het weet sta ik straks weer naast je bedje, kus ik je en zeg ik dat ik van je hou.

Slaap lekker Norepopje.

Kus,mama

 

