‘Mamaaa’. ‘Ja lieverd, wat is er?’ Haar handjes wijzen naar het dressoir. ‘Wil je televisie kijken’? Nore draait zich om en loopt weg. Oké, geen televisie dus.’Mama,die!’ Hmm.. Ik begrijp haar niet en til haar op. ‘Wat is er meisje, wat bedoel je?’ Ik loop met haar langs het dressoir en haar handje wijst naar de foto. Dè foto.. Ik slik. ‘Dat liefje, is oma’. Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Nore pakt de lijst en kijkt naar de foto waar een stralende vrouw op straat. Een vrouw die onbezorgd geniet van haar vakantie. Haar laatste vakantie. ‘Aaai.. dank’. Ik krijg de foto weer terug en zet hem op het dressoir. Ik voel tranen opkomen en probeer ze weg te slikken. Alsof ze het voelt klampt  ze zich dicht tegen me aan, pakt mijn gezicht en ik krijg een heerlijke natte kus. Vervolgens wurmt ze zich los, trekt haar speelgoedlade open en pakt haar hysterische roze vormenkever.

Ik hou van haar, zielsveel!

 

