Waar de een er de Chinese kalender bijhaalt vind de volgende ‘de waarheid’ in de mate van misselijkheid. Er gaan tientallen theorieën  over welk geslacht je baby heeft. Om het zeker te weten kun je natuurlijk altijd een echo doen, en dan nog… je zou tenslotte niet de eerste zijn bij wie het jongetje spontaan veranderde in een meisje of andersom.  Afijn, bij deze de je krijgt een meisje tag. Benieuwd of de theorieën klopten tijdens mijn zwangerschap van Nore? Lees snel verder!

Wanneer je je buik rondom draagt, dan krijg je een meisje.
Mijn buik droeg ik vooral naar voren. Tot een week of 36 zag je van de achterkant niet dat ik zwanger was.Sterker nog, ten tijde van mijn zwangerschap ben ik wel eens nagefloten door een bouwvakker op mijn werk. Toen ik me omdraaide hoorde ikOh gatver, ze is zwanger ‘. Inderdaad heel vies vriend, en nou weer gauw aan t werk
Toen Nore met een week of 36 ingedaald was voelde ik me trouwens wel aardig walruswaardig. Naar mijn mening ging ik toen ook wat meer de breedte in.

Uitslag: Jongen

Veel last van ochtendmisselijkheid? Een meid!
Ja ik was misselijk maar vooral ’s avonds en ’s nachts. Mijn bed leek wel een golfslagbad, verschrikkelijk. Omdat ik heel veel moeite heb met overgeven bleef ik dus heel stil liggen. Met een week of 13, 14 was dit trouwens wel verdwenen!

Uitslag: Jongen. Het was een standaard misselijkheid en ik heb het niet als heel storend ervaren maar meer iets dat er gewoon bij hoorde.

Verwaarloos je jezelf tijdens de zwangerschap, dan krijg je een meisje.
Nee, die vlieger ging voor mij niet op. Ik word blij van mijn badkamermomentje ’s morgens. Ik hoef echt niet als een plamuurpoes erbij te zitten maar een beetje getut met mascara en eyeliner vind ik heerlijk. In mijn verlof had ik zeeën van tijd dus geen smoesjes en tutten maar!

Uitslag: Jongen

Voel je de baby meer aan de onderkant schoppen? Zeker een meisje!
Ja de onderkant. Maar vergeet de zijkant niet, mijn ribben, boven in mijn buik..Mijn hele buik is doelwit geweest van Nore haar voetbalcarriere in the building. Maar oke, het voordeel van de twijfel.. doe maar vooral de onderkant dan!

Uitslag: Meisje

Heb je veel last van pukkeltjes op het gezicht, nek en decolleté? Je krijgt een dochter.
Ja,op het laatst wel.Omdat ik van mezelf weinig puistjes heb vind ik degene die ik dan eens heb ook mega opvallen. Vooral in het 3e trimester kan ik me herinneringen dat ik menig keer sacherijnig voor de spiegel stond!

Uitslag: Meisje.

Slaap je op je rechterzij, dan is het een meisje.
Nee, dit was vooral links. Of ik sliep niet… dat gebeurde waarschijnlijk nog vaker, haha.

Uitslag: Jongen.

Als je veel behoefte hebt aan slaap zal je zeker een meisje krijgen.
Ja de behoefte was er wel..de uitwerking was alleen iets minder.Ik heb zo slecht geslapen dat ik soms wel 2 nachten op rij wakker beneden zat.Tot 36 weken werkte ik dus in mijn verlof ging ik af en toe ’s middags op bed liggen. Meer behoefte aan slaap had ik trouwens niet ik vond slapen fijn als het lukte maar lukt het niet dan was er niet meteen een man overboord.

Uitslag: Jongen.

Veel trek in verse sinaasappelsap? Meisje!
Jaaaaa! Mijn guilty pleasure tijdens de zwangerschap.

Uitslag: Meisje

Krijg je een dikker gezicht? Een meid!
Ik geloof niet dat ik in mijn gezicht veel dikker werd. ( maar mocht dit wel zo zijn dan hoor ik het liever ook niet, haha )

Uitslag: Jongen.

Wordt je haar dunner, dan krijg je zeker weten een dochter.
Ik denk niet dat mijn haar ooit dunner word.Na mijn zwangerschap verloor ik echt bossen tegelijk maar doordat mijn haar zo dik is merkte ik  geen verschil.

Uitslag: Jongen.

 

Nou, het moge duidelijk zijn. Als ik op de theorieën af had moeten gaan dan was Nore overduidelijk een jongetje geweest met een stand van 7 jongens tegen 3 meisjes.

Liefs, Anne

Ps. Hoe was dit bij jou? Klopt het bij jou wel of ook niet?

