Oke, laat ik maar direct met de deur in huis vallen.. ik heb niets met politiek. Ja,ik weet dat het belangrijk is, dat ons land hierop draait maar ik heb het niet, een klik met politiek.  Toen er dus een week of 3 geleden stembiljetten door de brievenbus vielen kon ik ook niet anders dan ze zuchtend oprapen. We kunnen er al weken niet omheen. De gemiddelde commercial gaat over de politiek en ook buitenshuis kun je niet om de stembiljetten heen.

Laat ik voorop stellen dat ik een duidelijke mening heb. Ik vind iets wel of niet en ik vind van weinig niets. ( Ja,doordenkertje hé) Wat ik vooral wel vind is dat we moeten stemmen. Want met elkaar hard roepen hoe we het wel of juist niet zouden willen maar hier verder niets mee doen is natuurlijk ook een beetje kansloos he. En voor de echte geen mening mensen kun je altijd nog blanco stemmen, àls je maar stemt. Wel vind ik het een heel circus hoor. Wat een gezever met elkaar. Prima natuurlijk dat er over bepaalde stemmingen flink gediscussieerd moet worden maar om dit nu in ieder tv-programma te stoppen gaat me een beetje te ver. Op die manier word het een beetje een soap. Afijn, ik ga dus stemmen, maar op wie? Ik vulde dus keurig een stemwijzertje in om een beetje kennis op te doen. Ik volgde ook nog even braaf het Carré debat om toch een beetje bij te blijven en dat is dat. Volgende week woensdag kleur ik dus weer braaf binnen de lijntjes. Jij ook?

 

Ps. Zou het schelen als de lijsttrekkers Magic Mike look a likes zijn?  Trekt toch ook veel meer stemmen en kijkcijfers!

